Rabu, 15 April 2009

'CINTAKU' part III

bese la, kalo ade part I, part II pasti ade part III... pasni dah abis dah, kira last episod ar ni.. hehehe. Aku plan nak wat kenduri doa selamat sebenarnye tp budget kureng ar, so aku wat mkn2 bese je.. jemput kwn2 adik & family cikgu sofian, kwn abah. family cikgu sofian ni dah mcm sedara dekat dah, sbbnye sume anak2 die my mum yg jaga sejak dr baby sampai la dah besa ni mengaji ngan abah.. mmg rapat sgt la.bile tgk dieorg tu rase kejap je mase berlalu.


Disebabkan jemput kanak2 je, so my mum cadangkan wat bihun goreng ngan ayam goreng ala kfc. Aku pun ade la bli jajan ckit tuk kanak2 tu. Pastu family aku ni kalo sambut besday sesape je, my mum mesti wat ni, bubur gula merah putih. cam bubur nasi bese gak tp sebahagian besar letak gula merah & yg lebih tu biarkan cam bubur bese, wane putih. Aqil suka bubur ni, maklum la manis kan.. kalo coklat lg die suka, laju je mkn, sampai xcukup2..


Abg long aku sponsor kek tuk abah & aku tuk anak aku ar.. actually besday my dad ngan aqil bese sehari je, my dad 01/04 & my son 02/04... so wat sekali jela. aku blikan my dad kasut tp terbesar la plak, so kene la bwk jhr blik, tuko...(dah tuko tp blum pos la. sori bah, lambat.) My dad genap 57tahun on 1/4 aritu. Tp abah tetap kuat bekerja, suh dok diam2 xnak, die ckp kalo dok aje lg sakit2 badan. Skrg dok membela itik, ayam & kambing (sume adik beradik ade syer tau, so ade la 10ekor kambing yg abah jaga, sbbnye kalo abah bela, menjadik.. membiak2..aritu blik, ade 2 ekor tgh bunting, xlame lg abah dpt 'cucu' ar. hehehe) nasib baik lembu dah abis sume jual.. bercucuk tanam lg, ish.. xpenat agaknye abah ni..

Ok la, dr citer pasal besday tercerite pasal kambing plak, hehehe...




kek aqil

kek my dad


7 ulasan:

nurL* berkata...

lama dh tak g kampung akk!!
dh lain ek..

ifahisyam berkata...

emmm.... pantai lagikan berubah, inikan pula umah akak. ahaksss..

nurL* berkata...

Xnk ajk dtg umah kerrrr????

ifahisyam berkata...

dtg ar... hehe. nanti insyallah dlm bln 11 kalo xde aral, dtg ar umah akak.. tp date blum cnfirm lg..

nurL* berkata...

saper kawen???
adik akk yg encem tu ek???

ifahisyam berkata...

dh cnfirm date 19/10. dtg eh... adik akak sume encem2, yg mane.. huahuahua...

nurL* berkata...

huhuhu..
nk kawen gak!!! Wink!!