Rabu, 5 Mac 2008

Memori...

Semalam, hari ini & esok memang ari yang berbeza tapi walau pahit @pun manis kita harus tempuhinye juga. Semua insan begitu, begitu juga aku.. semalam aku student, hari ini aku pekerja & esok mgkin aku plak jadi bos. hikhik.. semalam aku anak dara, hari ini aku isteri & esok mgkin aku mama. mama yang comel.. (xtinggal..hikhik..). Dalam kemanisan hidup ni slalunye kite xdpt lari dari segala kepahitan hidup.. Itulah ramuan kehidupan insan di dunia ini.

Dalam meniti laluan dari anak dara hingga la aku bakal menjadi mama, terlalu byk suka duka aku tempuhi. Namun aku redha & bersyukur atas segala kurniaanNya. Sesungguhnye Allah sentiase memberi untuk kebaikan hambaNya walaupun terlalu pahit untuk ditelan. Jambatan menuju kebahagiaan xslalunye teguh tuk kita lalui, semuanye atas usaha & doa kepadaNya.

Sesungguhnye dalam kehidupan ini, bukan semua yang kita hajati akan kita perolehi, mgkin ade hikmah disebaliknye. So, kita kene trima la seadanya. Mgkin itu yang terbaik untuk kita. Emmm... Dalam menempuh kehidupan ini, kekdg aku 'kalah' dengan keadaan, aku cuma mampu menangis & menangis.. tp aku penah terbaca & ingat hingga kini setiap patah perkataan ini

" Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari, Dia datangkan PETIR dan KILAT..
kita menangis dan tertanya-tanya kemana hilangnye sinar..
rupa-rupanya Allah hendak hadiahkan kita PELANGI.."


Kita sebagai hamba yang kekadang terlupa dan tak nampak pelangi di depan mata... oleh itu bersyukurlah sentiasa (Ingatan untuk diri sendiri). Bagiku pelangi ibarat warna-warna kehidupan, memang nampak cantik tetapi kita yang harus menilai dan menghargai setiap detik yang mendatang dan yang telah berlalu..

Tiada ulasan: